lørdag 29. august 2009

Svein


Det er ikke noe å legge skjul på at vi i Team Myhre var sikker på at misjonsoppholdet til Svein i Colombia, egentlig var et skalkeskjul for å få lov til å trene i høyda, og dermed få et forsprang på oss andre.

Derfor var vi veldig spente på Sveins form da han ankom vårt treningssenter (Magne sitt hus i Myrlifeltet) for nærmere testing.

Dagene gikk og Svein presterte bra og vi så alle med forventning fram til Grensejoggen, der Svein virkelig skulle prestere.

Men hva skjedde egentlig der? Etter et år med høydetrening hadde vi forventet mer. Både Geir og Magne føyk avgårde, mens Svein forsvant bakover i feltet.

Må vi kanskje innrømme for oss selv at det er sant som Svein hevder at han er (først og fremst) i Colombia for å misjonere og ikke for å trene? På oss andre virker det litt for utrolig, men vi er ikke overbevist før vi ser resultatet av neste års Grensejogg. Er kurven fremdeles dalende er vi overbevist, men slår du tilbake med ei kjempetid tenker ihvertfall Team Myhre vårt...

Lykke til der nede Svein (og dette bør du kommentere)...

tirsdag 25. august 2009

Tronskifte?


Var på konsert med en felespiller her i sommer (det hadde dere ikke trodd...) Under konserten kom han til å snakke om å det å være en "fyddebasse". Hans definisjon av ordet var at det var ikke nok å innta en viss mengde alkohol, men at du i tillegg måtte ha en viss type adferd for å kunne kalles en "fyddebasse".

Dette kan lett overføres til forholdet i teamet. Det nytter ikke for Geir å slå kongen i noen småløp og tester, han må og kunne te seg som en konge. En viss type attitude må en kunne forlange av kongen i teamet. Så selv om Geir har begynt å prestere litt så vil vi nok si at han har litt å jobbe med når det gjelder kongeligattitude... Så enn så lenge. leve kong Magne!


PS. Magne har i det siste slått tilbake på testene og må enn så lenge sies å være best og rent sportslig. Ny rekord rundt med Ubergsmoen. 1.00.40, prøv å slå den!

lørdag 22. august 2009

Tid for å blåse liv i bloggen igjen!

Etter en altfor lang pause fra bloggskriving trår vi til igjen. Fra og med nå blir jevnlige oppdateringer om hva som skjer i Team Myhre. Fra vi skrev sist har det skjedd utrolig mye, f.eks formsvikt, forsøk på tronskifte, Svein på norgesbesøk med mer. Jeg vil i den nærmeste tiden komme nærmere inn på aktuelle saker.

Neste sak som vil komme opp er Geir sitt alvorlige forsøk på å vippe kongen av tronen.

onsdag 15. juli 2009

Rulleskirenn

”Årets rulleskirenn.” 8.august 2009.
Fra fjord til fjell……………………. Kragerø – Gautefall, ca. 80 km. Klassisk.
Team Xtra Personell stiller med Anders og Jørgen Aukland. ( Kanskje Jerry Ahrlin også.)Team United Bakeries stiller med bl.a. Audun Laugaland og Svein Olav Utistog.
Start fra Kragerø torv, kl. 12.00. Matstasjoner: Ved Volumsenteret i Sannidal, Mix i Kroken, Spar Drangedal, Esso Bostrak og Gautefallgårdene.
Dette er samme dag som innvielsen av Gautefall Biatlon.Det er påbudt med hjelm. Det oppfordres til å benytte 2 –er hjul. Skøyteski er ikke tillatt.Tar du utfordringen, i tilfelle meld deg på innen 01.08.09.Din påmelding blir registrert ved innbetaling av startkontingent på kr. 350, til konto: 2635.15.27462.
Arrangør: Jan Bjørn Gare Consulting i samarbeid med Drangedal I.L, ski og friidrett.

mandag 15. juni 2009

Følg med på Jon sykler Norge.

Vi i Team Myhre setter pris på folk som våger å ta en utfordring. Nå er det unge lovenede Jon Bergan som skal sykle Norge på langs. I den forbindelse har Jon opprettet en blogg der en kan følge Jon nedover Norge. Adressen er http://jonsykler.blogspot.com/. Her blir det nok mye godt stoff å følge med på.

søndag 7. juni 2009

Rolig på bloggen.

E prøver jo å følge litt med på som skjer i teamet sjøl om e har meldt meg litt ut for ei stund. Det er viktig å ha kontroll. Om ikkje på seg sjøl så i alle fall på dei andre. Då er bloggen vanligvis ein god kilde. Men der har det skjedd lite den siste tida. Blir det trent like lite? Det tviler e på.
Kanskje er det redaktøren som har tatt ferie. E meiner ferie frå jobben. Då bruker han å være for opptatt til å ha tid til bloggen. Men det er vel tross alt litt tidlig.
Okkesom, når det ikkje er noe å finne på bloggen må e leite andre plasser. Og e fant noen resultater frå Hovdefjelløpet. Det va skoffans lesing. At e måtte langt ned på lista for å finne første representant for Team Myhre va nå ein ting. Verre var det med det dårlige oppmøtet. E vett ikkje om det er rektigast å kalle det forfall eller frafall. Men det er jo ein gjenganger at når det er Hovdefjelløp så er alltid et par stykker fra teamet opptatt med å "fikse nåe på hytta" eller ein eller anna beleilig konfirmasjon. E fant ikkje navna deres på resultatlista i år heller.
Kongen og kronprinsen er trofaste. Men tidene va dårligare enn i fjor. Det e det vel ingen grunn til? Alle teoriene som blir framsatt i Teamet er kanskje ikkje vitenskapelig bevist. Men nåe av det første e lærte når e blei med var at "fram til du er 50 kan du bare blir bedre".
Det einaste lyspunktet fant e et lite stykke ned på lista. Ein debutant! E vett ikkje e Olav V, om det var trusler om å havne på B-laget hvis du ikkje stilte opp som fikk deg til å slite deg opp bakkane. Men e holder det ikkje for usannsynlig. Sjøl havna e på B-laget i det e sette meg på flyet til Colombia i fjor høst. Med klar beskjed om at e "må prestere når e kommer heim igjen" for å ha mulighet til opprykk.

Svein F.

søndag 24. mai 2009

Krana Ski & Kajakk


Siden vi er inne på rulleski her... Noen av oss har hatt meget god erfaring med å handle på Bull Ski & Kajakk i Oslo. Vi synes derfor det er hyggelig at Bengt Adeler som kommer fra Bull vil åpne ski og kajakkbutikk i distriktet vårt. 1. juni åpner butukken på Krana i Risør. Bengt har god kunnskap om ski og trening, er bla trener for Celine Brun-Lie. Han gir gode klubbtilbud til Vegårshei IL, muligens også Gjerstad IL om det skulle vise seg å være noen talenter der.
Nedenfor følger et godt klubbtilbud til Vegårshei IL på rulleski fra Swenor. Swenor Fibreglass er forøvrig den skien de fleste i Tea Myhre bruker.
Eller hva med en kajakk? På varme sommerkvelder er en padletur i Vegår et godt alternativ til rulleski eller gamping på beina i Myreskau.


Hei,
Her kommer et klubbtilbud på ulike Swenor modeller med tilbehør:
Som utgangspunkt gjelder 20 % på veiledende priser! Men ved kjøp av Rulleski med binding og montering gjelder følgende gode klubbtilbud:

SWENOR FIBREGLASS CAP (veil. 2.750,-) MED BINDING OG MONTERING = 2.650,-
SWENOR FINSTEP CAP (veil. 2.750,-) MED BINDING OG MONTERING = 2.650,-
SWENOR CARBONFIBRE (veil. 2.550,-) MED BINDING OG MONTERING = 2 450,-
SWENOR TRISTAR CLASSISC (veil. 2.250,-) MED BINDING OG MONTERING = 2.150,-
SWENOR EQUIPE R2 (veil. 2.950,-) MED BINDING OG MONTERING) = 2.850,-
SWENOR SKATE (veil. 2.450,-) MED BINDING OG MONTERING = 2.350,-
SWENOR SKATE ELITE (veil. 2.825,-) MED BINDING OG MONTERING = 2.725,-
SWENOR SKATE JUNIOR (veil. 1.525,-) MED BINDING OG MONTERING = 1.600,-
SWENOR TRISTAR COMBI (veil. 2.150,-) MED BINDING OG MONTERING = 2.050,-

NB. Ekstra tillegg for pilotbinding = kr 50
Swenor rulleskibag :150 kr veil 198
Stamme fibreglass :300 kr veil 400
Komplett forhjul finstep: 300 kr veil 400
Komplett bakhjul finstep: 400 kr veil 520
Komplett hjul til Skate: 350 kr veil 450
Komplett bakhjul Tristar: 270, veil 340
Komplett forhjul Tristar: 350 kr, veil 460

På kajakker og utstyr gjelder i utgangspunktet 10 % på veil. Priser! Men enkelte modeller kan gå rimeligere!

Med vennlig hilsen
Bengt Adeler i
Krana Ski & kajakk
Kranveien 62 A
4950 Risør

mob: 95103388