tirsdag 20. mai 2008

Nettredaktøren inn i støtteapparatet?


Det har vært mye spekulasjon rundt kongens laguttak for neste sesong, og mye synes fortsatt å være uavklart. Vi savner derfor en avklaring på dette nå snart slik at man kan begynne å fokusere på det sportslige.

Uten at vi andre vet noe sikkert kan imidlertid mye tyde på at Olav T er plassert i støtteapparatet kommende sesong, for den siste tiden har han ofte stillet opp som barnepasser ved målbua, slik at andre kan trene. Jeg (Knut Olaf) vil bare si at du gjør en veldig fin jobb Olav, og håper at tilbudet etterhvert utvides.



8 kommentarer:

Olav T sa...

For det første er jeg helt enig med deg Knut Olaf. Hvor blir det av det endelige laguttaket. Folk vingler hit og dit. Noen vil til Tsjekkia, andre til Vasaloppet, en tredje person reiser til Colombia. Kongen vingler også, alt fra å legge opp til å satse i flere tiår... Føler kongen er like uberegnlig som hormonene til en tenåring.

Når det gjelder at jeg skal inn i støtteapparatet er nok det også sterkt overdrevet. Tanken min med å trene sønnen din er at han antagelig har arvet balltalentet til din kjære (heldigvis ikke ditt?) og et slikt talent har vi ikke råd til å kaste bort her på Heia. Dessuten begynner du å dra på årene og du må trene desto mere enn meg for å holde deg på topp, så du kan også se på det som en solidaritetshandling. Er det ikke noe som heter nestekjærlighet...

Knut Olaf sa...

Hei Olav, jeg skal ikke uttale meg om balltalentet til poden, men jeg har da Cruyff-finta inntakt enda (riktignok går bevegelsene litt sakte etterhvert). Men ifølge Drillo gjelder det vel å være best uten ball. Jeg setter pris på at vi har fått inn en ressurs som deg som kan lære den oppvoksende slekt fotballferdigheter, i den grad det er mulig da på banedekket i Myra. Enten spretter ballen ukontrollert eller så kommer det en støvsky så du ikke ser ballen. Spurte teknisk sjef igår om de kunne salte banen, men tolket vel svaret hans slik at ungdom på Vegårshei helst ikke bør drive med fotball. Men kanskje dere kan trene på sandvolleyballbanen, tror kanskje forholdene er bedre der.

Olav T sa...

Har hørt at forholdene er dårlige ja. Jeg har jo etterhvert spilt på mange fotballbaner og kan si det såpass at dårligere bane har jeg ikke spilt på siden jeg var miniputt og spilte under Lundsbrua. Skal en overføre kvaliteten på banen til skisporet vil jeg si at vi kunne like godt solgt løypemaskinen og begynt å tråkke løypene istedet. Så dårlig er banen. Men er det dette politikerne ønsker å servere Vegårshei barn og unge (ihvertfall over 100 stk) så er det vel bare å bukke og nikke... Har ogsa hørt av flere at folk med astma sliter i støvskyen på banen.

Knut Olaf sa...

Et godt alternativ kan også være den myra som ligger til venstre for 10km-løypa like før Ettvassbekken. Vi har spilt fotball noen ganger der på skitreninga. Kanskje ikke så utviklende for teknikken, men du verden hvor seig man blir i beina av slikt!

Olav V sa...

Har Team Myhre konvertert nå,, trodde kongen hadde fokus på langdistanse på ski og ikke leik med ball. Når det gjelder fotballbane så skal jeg holde grunn til bane i SLettahallinga, hvis kommunen drenerer jordet, og dere anlegger bane,,

Knut Olaf sa...

Det må gå an selv for mannfolk å ha to tanker i hodet samtidig, både ski og baller. Ellers var det et positivt forslag til fotballbane. Tror likevel det blir rimeligere hvor banen er i dag hvor man nærmest bare kan rulle ut teppet.
Ellers har jeg begynt å bekymre meg litt for feriebudsjettet. Med en kommunekasse så skål tom at de ikke kan være av med noen hundrelapper til salting av banen, spøker det vel for feriepengene til kona og andre kommuneansatte nå tenker jeg... Jammen godt man bor midt i et ferieparadis som Fjordbygda!

Olav V sa...

Ja, nå syns e mi kommer inn på viktige ting som har med Team Myhre, kommunens økonomi,,,ser vel ut til at dei hundrelappane går t Myhrvold, trur han trenger dei,, merkelige greier,, når har dei tenkt å åpne hallen, gleder meg til å se fintene til Kongen, sjøl er jeg best uten ball, trur ein plass som tanksenter er tingen. Apropos fjordbygda, så er der veldig fin asfalt for rulleski oppover dit,,,Og så for å vise at satsinga til neste sesong er starta så blir det Hallingskarvet i morgen, fra Geilo til Finse, på toppen av Skarvet, skal sende bilde etterpå,,

Knut Olaf sa...

Så du starter med høydetreningen allerede nå? Det blir nok en kjempetur, men pass deg for kantene, Skarvet er rimelig bratt på kantene. Ellers skal det bli gøy når hallen åpner. Team Myhre må vel kunne regne seg blant favorittene til fotballturneringen siden kongen har annonsert at han skal spille på "hele sitt register". Håper bare ikke åpningen av hallen kolliderer med Vasalopp-helgen.