fredag 13. februar 2009

Ikke lett å være meg...

I år har jeg prøvd å konkurrere litt, ifølge kongen og kronprinsene så er det visst det jeg mangler. Men hva er det som skjer? Først blir jeg irettesatt av Knut Olaf for å smile under løp. Vi leker tross alt ikke... Dernest får jeg en solid overhaling av Magne etter sist bankcup. Hvilken idiot jeg kunne være som la meg i front på Geir og Knut Olaf på første runden, amatør... De påfølgende dager har det jevnt og trutt tikket inn meldinger som går på; "Hvorfor kollapset du på bankcupen, Olav?" Altså selv om en gjør sitt beste å prøver å gjøre andre til lags ender det med irettesetting. Nei her er det bare en ting å gjøre, slutt å tenke selv og gjør som kongen og kronprinsene befaler...

4 kommentarer:

Olav V sa...

Er det fare for at den vennskapelige ertinga nå har fått sitt første offer, og er det mer alvor bak når det blir "irettesetting" og "overhaling". Ihvertfall så stilte ikke redaktøren på siste bank-cup, er han lei av regimet i teamet? Jeg lurer på om ikke den mannen har noen ess i ermet, med tanke på Hei-løpet til helga, der han har tenkt å vise seg skikkelig frem. Så la nå redaktøren være i fred, så lenge han liker å gå på ski og ellers er snill og grei. Ellers så er det et stort spørsmål om ikke teamet blir utfordret av Team Nilsen ( der er noen luringer der som har gått litt på ski i vinter). SÅ ein liten sak til slutt; etter bank-cupen i går kveld kom følgende kommentar i fra Magne,,"var fin og lett i kroppen idag, nå ska e heim å lade opp til Hei-løpet".. Han oser av sjøltillit foran vinterens kanskje viktigste løp (på heimebane),, kan han endelig få skalpen til Skorstøl og Ulevåg? Seieren til Skorstøl i går kveld var under tvil, det var et langt jury-møte der vi forsøkte å få han disket fordi han gikk i sporet opp Thorsen-bakken slik at Magne måtte springe i laussnøen ved sia,, men etter å ha sjekka med "Thikonov" (les sjølvaste Ausland) blei vi trua med så kraftige represalier fra Gjerstad at vi lot saken ligge.

Olav T sa...

He he, neida ingen fare. En som er født og oppvokst i Vennesla er vant til tøffere tider... Når det gjelder bankcupen igår måtte jeg prioritere å være hjemme med syk datter. Muligens det er feil prioritering. Når det gjelder "Heiløpet" så har jeg størst tro på gutta i Team Nilsen. De har kanskje ikke trent så mye i sommer, men nå i vinter går ryktene på at de har vært i løypene hele tiden. Unge lovende Sines måtte dempe forventningene sine med å si at selv om bilen hans stod med løypene så var det ikke alltid han som trente, det kunne være kona au...
Spørsmålet er om unge lovende Sines følger Knut Olaf og Geir?

Knut Olaf sa...

En annen mulighet er at bilen hans har havarert og blitt stående ved målbua siden midten av januar

Olav T sa...

Ja, ikke godt å si, her må unge lovende Sines på banen å forklare seg!