lørdag 18. desember 2010

Ytringsfrihet

I går kom det en melding fra Ordføreren der hun blant flere ting ber oss ta innlegget nedenfor av bloggen.

Jeg har lite sans for politikk bak lukkede dører, og denne type forsøk på å kneble ytringsfriheten. Jeg velger derfor å svare i det offentlige rom. tillegg til gode skiløyper og fotballbaner er faktisk ytringsfriheten en av de tingene jeg er villig til å kjempe for.

For de som har lest Team Myhres blogg vil de forstå at noen ganger krydres sannheten litt og at det innimellom kan bli brukt litt ironi. I forhold til dette er det derfor ikke noe som tilsier at noen er blitt sjikanert utilbørlig, eller at det er vesentlige feil i informasjonen som er blitt presentert. Hvis man feks leser brevet fra styret i Vegårshei Idrettslaget på deres hjemmeside idag vil man se at hovedbudskapet ikke avviker vesentlig i innhold, selv om formen kan være forskjellig.

Jeg har ikke tenkt å kommentere hele meldingen, men en av tingene hun ville vite hvem som har skrevet. Vet ikke om det er noe man har krav på å vite, men av hensyn til de andre i Teamet underskriver jeg likevel slik at innholdet kun står for egen regning.

Så en gladmelding til slutt, kan vel nesten si en glede for hele folket siden vi er begynt å komme i litt julestemning her. VSA har produsert mye kunstsnø og preparert en fin løype, og med dagens snøvær er sikkert en større del av løypenettet snart klar. Flere i Team Myhre har vært der igår og idag og kan anbefale å prøve skiene.

Knut Olaf

Ingen kommentarer: