fredag 22. juni 2007

Hvem likte egentlig Jørgen best?

Diskusjonen har snart pågått et år i Team Myhre og vi blir selvfølgelig ikke enige.
Det hadde seg slik at i fjor høst var på samling med Jørgen. Hvem Jørgen? Jørgen Songedal? Nei, det var selveste Jørgen Aukland, Norges ukronede langdistansekonge. Selv Magne er imponert av han.
Jørgen viste seg å være en kjernekar og vi var alle enige om at han var en av oss. Konkurranseinsinktet har vi jo alle i Team Myhre og diskusjonen dreide seg kjapt om hvem av oss fire Jørgen likte best. Alle var/er like sikre, Magne fordi han er den beste, Knut Olaf fordi han stiller flest og best spørsmål, Olav fordi han hadde mest krampe (Jørgen synst sikkert synd på meg) og Geir fordi det bare er sånn. Vi krangler fortsatt og blir vel aldri enige, men snart kommer en ny samling med Jørgen og da får vi vel manne oss opp og spør han. Til alle dere der ute, hvem tror dere Jørgen likte best av oss og hvorfor?

1 kommentar:

Knut Olaf sa...

Jeg skal ikke ha noen mening om spørsmålet i innlegget, og med fare for at det kan bli brukt mot oss får jeg vel fortelle noe fra treningene med Jørgen. Han holder på med sin hovedoppgave på NIH, og jeg spurte hva temaet var (med et håp om at det kunne være noen interessante treningstips).
Men han holdt på med en oppgave innenfor idrettssosiologi, hvor han fulgte en gruppe med mosjonister. Jeg har kalt dem "sportsidiotene", sa han, "og det kunne like gjerne vært dere"...