lørdag 24. november 2007

Viktig å finne sin plass i gruppen

Jeg gikk hardt ut tildigere i år, med å si at jeg skulle ikke klippe meg før jeg var best i Team Myhre. For en optimist... Ettersom månedene har gått og håret grodd skjønte jeg at det kom til å ende galt. Når en er født med en ekstremt tett hår som blir bare høyere og høyere, videre og videre og ikke lengere og lengre sa etterhvert ungene nei. "Pappa, det er ingen andre pappaer som går sånn" var utsagn som kom igjen og igjen. Da hadde ikke jeg samvittighet til å la det gå lenger. Samtidig visste jeg (selvsagt) at jeg aldri kom til å bli konge i Team Mhyre. Der er bare plass til en konge, nemlig Magne. Han er den eneste som klarer å leve med det presset som kongetittelen medfører. Da er det bedre å krype inn under vingene til der führer å la han ta seg av presset. Jeg vil sammenligne Team Myhre som en hønseflokk, der Magne er høna som passer på oss alle. Det er sannelig godt å krype inn under vingene til Magne og vite at der er du trygg...

Ingen kommentarer: