torsdag 17. april 2008

Er toget gått?

Har helt siden lørdag slitt med sykdom og av den grunn ikke fått trent noe som helst. (Hadde forresten en 300 meters joggetur som inkluderte 7 dobesøk på mandag, men vil ikke akkurat kalle det trening...) Siden jeg vet at Vasaloppet nærmer seg raskt og de andre trener som gale er jeg usikker på om toget har gått. Er der nok tid til å komme tilbake? eller må jeg rett og slett se på skisesongen 2009 som en mellomsesong? Dere der ute med solid treningserfaring, kom med deres vurderinger/erfaringer.

3 kommentarer:

Knut Olaf sa...

7 dobesøk, har du brukt parafin på dopapiret? Jeg forstår at det kan gå på tålmodigheten løs med så lange sykdomsavbrudd, men jeg tror april er en optimal måned for å gjøre seg ferdig med sesongens sykdom. Selv har jeg ihvertfall dårlig erfaring med influensa uka før vasa'n.

Inge sa...

En vilkårlig skiløper jeg har hørt om, la oss kalle han Thomas, trente ca. 185 timer før årets lopp og ble brukbart plassert, selv i Team Myhre målestokk. Problemet er ikke at dere ikke får trent nok, dere trener alt for mye. Med 45 uker igjen før start gir det ca. 4 timer trening i uka.....noe som bør la seg presse inn dersom ambisjonene er topp 10

Olav V sa...

Det hjelper ikke å trene 4 timar i veka hvis du bruker over halvparten av denne tida på dass, det skjønner alle, her er det bare å følge kongen, drikk blåbær så sitter gørra,,