tirsdag 2. september 2008

Rapport fra høydesamling i Bogotá

Tenkte det var på tide med ein liten rapport her nedefra Colombia, eller oppefra de 2600 meter over havet om du vil. Det er stort sett at jeg bur forholdsvis høyt folka i teamet har merket seg, har jeg på følelsen av.
Ting går i alle fall på skinner her. Hadde mi første intervalløkt i dag. Det var lett å få høy puls for å si det sånn. Og på søndag før gudstjenesten hadde jeg min første tur på rulleski i Bogotá. Har lært av kapteinen at man tidlig opp for å få noe ut av kviledagen, så jeg var i gang i 7-tida. Faktisk veldig fine forhold her nede!
Ellers var jeg på legekontoret og tok blodprøve her om dagen. Måtte ha det for å få "cedula" - en type identifikasjonspapir som alle må ha her nede. Jeg hadde blodtype A+. Det interessante er at på den forrige cedulaen min stod det at jeg hadde O+... Nå sitter vel allerede folk i stuene heime på Heia og roper "doping doping". Det kan selvfølgelig tyde på tukling med blodet, men jeg velger heller å legge skylda ei helsesøster som ikkje har gjort jobben sin ordentlig...
Betryggende er det i alle fall at jeg allerede er full av blod. Når jeg skulle ta prøva sprutte det ut over hele bordet. Og jeg har bare vært her ei veke ennå....

Svein i Bogotá

4 kommentarer:

Olav T sa...

He he, godt å høre du er i gang med det viktigste der nede, nemlig treningen. Alle i teamet vet jo den egentlige grunnen din for å være der nede (høydetrening...). Har faktisk akkurat kommet hjem fra trening selv, rundt med Betelia. Samme tid og samme puls som sist vi var ute og sprang. Tenkte faktisk å få deg i tale med et innlegg, men du kom meg faktisk i forkjøpet. Her trener folk som gale. Magne, Knut Olaf og Jakob Einar reiser avgårde til Drangedal for rulleskikonkurranse til lørdag. De er ikke til å prate til for øyeblikket. Du kjenner jo til hvordan det bruker å være i dagene før konkurranse...

Knut Olaf sa...

Godt å høre at du er kommet vel fram, Svein! Vi i Team Myhre hadde vel ikke trodd vi skulle havnet på plattformen på Huset, men vi fikk altså anledningen til å intervjue deg før reisen. Og for de som ikke var til stede var jo dette med formålet for reisen et av temaene; misjon eller høydetrening? Du mente ihvertfall at når du kommer på norgesbesøk neste sommer vil du være i så god form at resten av Team Myhre ikke tør å la være å reise etter til Colombia. Vi får se, men kanskje blir det lettere å innføre langrennskultur til Colombia enn fotballkultur på Vegårshei?

Olav V sa...

aner vi et snev av ironi i siste innlegg til kol,,stå på,, ja takk begge deler (kunsgress og rulleskiløype),,men hei svein, rart at ingen kommentere til skifte av blodtype, siden du først har skifta så ville jeg ha valgt en litt mer sjelden rhesus, men det har vel med pris på påfyllet,,men jeg er og spent på asfaltkvaliteten i Bogota, her på Heia har vi noen hundre meter med fin asfalt, resten varierer med pukk, hull og gress,,men nå kan vi håpe at Jens ordner den saken med økte bevilgninger til vei,,god helg og så lykke til for dei som skal konkurrere med Hjelmeseth,,

Knut Olaf sa...

Ja, her begynner nervene å sige på etter som alvoret går opp for en. Det nytter vel lite å gjøre som russiske høydehoppere heller. Vi får bare spisse rulleskipiggene og la det stå til. Mulig jeg forsøker å kjøre litt kompis med Odd Bjørn og kvitte oss med Magne så tidlig som mulig .....