fredag 19. september 2008

Team Ottar

Mange tror at Team Myhre er det eneste private teamet på heia, men her tar folk grundig feil. På heia finns der nemlig også ei privat "hemmelig?" kvinnlig treningsgruppa som er mer seriøse enn folk vil ha det til. Det har lenge vært kjent at medlemmene i team myhre er over grensen til nerdete når det gjelder trening, men disse tuppene er ikke det spor bedre. Det er faktisk ingen i team Myhre som trener 1 nyttårsdag klokka ni om morgenen (jo forresten Magne gjør det, klokka 7...) men det gjør disse. Snakker du med disse duene så sier de som alle andre vegårsheiinger at, "nei, vi trener ikke, vi bare mosjonerer" eller noe annet dilldall. Men sannheten er at de er blodseriøse. Driver med intervall og greier...
Men hvem er så medlemmene av Team Ottar? Siden jeg er redd for represalier tørr jeg ikke gå t med navn, men jeg mener å kjenne til at det er bankansatte, barnehageansatte, fysioterapeuter, studenter, politi med fler med i dette teamet.
Du lurer kanskje på om de trener mye? Det kan jeg si med stor grad av sikkerhet at det gjør de! Vil uten å ta for hardt i anta at de trener et sted mellom det Knut Olaf og jeg gjør. Det vil si alt fra 12 timer (Knut Olaf) ned til 3 timer (Olav).
Jeg har fra kilder tett opp til Ottarteamet at det å få trent er en hel vitenskap. Før økta så skal det sendes "en haug" av sms'er, der beskjeder/koder blir gitt og avtaler bestemt. Så møtes de og springer som "gale", selv om en annen kilde mener at de heller kunne løpt fortere og snakket mindre...
Vi i Team Myhre har jo klare mål med treningen. Vi skal bli bedre, dytte Magne ned fra trona, slå de andre i temet osv. Team Myhre er absolutt et team hvor det å framheve seg selv på bekostning av andre blir sett på som en dyd og ikke noe negativt. Det er ikke bare nok å vinne, en skal aller helst få knekt de andre også. Men hva er da målet til medlemmene av Team Ottar? De konkurrerer så godt som aldri, står aldri fram som et team. Har ikke turt å spør de, men tenker jeg hadde fått til svar at de trener for bevare helsa eller noe annet fjas. Det er i beste fall bare et svar som betyr at gruppa er midt i 40-årskrisa.

27 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm, kan det være oss du mener? Ja, ja - målet vårt er vel å finne de beste stiene og rundturene på Heia - helst rundt et vann. Vi har våre faste vann vi sneier rundt i blandt.... - og så er det jo linjene da..)

Olav T sa...

Kledelig beskjedne som vanlig! Nei jenter, stå fram som jentenes svar på Team Myhre!!! I Team Myhre har vi jo en klart definert leder eller herre og mester om du vil. Jeg har ikke fått nyss i om dere har ei dronning blant dere?

Knut Olaf sa...

Synes det er litt betenkelig med slike "hemmelige" nettverk, særlig når de infiltrerer bankvesenet også.
Ellers er jeg også litt skeptisk til treningskulturen slik man kan få inntrykk av, tror dere har mye å lære av Team Myhre her med en sjef som kan skjære gjennom og bestemme når, hvor og hvordan det skal trenes.

Olav T sa...

Jeg ser Knut Olaf at de snakker om linjene. En kan vel strengt tatt ikke snakke om linjer på deg lenger, det blir vel heller harde kanter! Få på deg noe fett, gutt! Har sagt det før og sier det igjen, det eneste som veier noe på deg Knut Olaf er barten!

Estéban - Svein sa...

Detta innlegget har du gått og ruga på lenge olav - men du fikk manna deg opp til slutt. Nå venter jeg bare på at du lekker noen navn også...

Olav T sa...

He he, du vet det du Svein. Ja innlegget har jeg tenkt på en stund, men det er ikke alt som tørr å skrives med en gang... Når det gjelder navn så snakka jeg med en av tuppene igår, ho spurte om jeg skrev noen navn, nei sa jeg nevnte heller hva noen av de jobbet som... Du som ikke kommer hjem på et år kan jo forsøke å tippe noen navn, de har jo antageligvis glemt det før du kommer hjem til sommeren...

Knut Olaf sa...

Jeg har begynt å nøste litt på dette, har bla sett noen på rulleski forbi hjemme. Uten å si mer tror jeg minst et par av dem har samme etternavn som deg Svein.
Men treningen virker lite målrettet, finner ikke Team Ottar på startlisten til hverken Birken eller Vasan til vinteren.

Olav T sa...

Akkurat ja. Sist jeg snakka med bankdama hadde ho ikke gått på rulleski siden tidlig på 70-tallet... Ho føyer seg bare inn i rekken av vegårsheiinger som i beste fall vrir og vrenger på treningsomfanget sitt. Det blir ihvertfall spennende å følge Team Ottar på bankcupen til vinteren (he he, tror det er best å sette litt press på dere).

Anonym sa...

Løpe fortere og snakke mindre - niks, ikke disse damene nei! Du skjønner det Olav at det går faktisk an å ha det trivelig på treningstur. Det er noe dere burde prøve i Team Myre. Når en er så fokusert på trening at en ikke kan hilse på de en møter, da har det "bikka" over spør du meg. Registrerte for eks du Olav for noen uker siden da du var ute å gikk "fu i fang" med Magne på rulleski (du må kanskje ha litt drahjelp, det var vel derfor du lå så tett etter), at du møtte to blide og pratsomme medlemmer av Team Ottar også på rulleski?! Neppe! Neste gang forventer jeg i det minste et aldri så lite "hei"! Tilslutt vil jeg bare si at å påstå at vi er i 40-årskrise - ja det vil nok bli hevnet noen ganger. Hilsen en som har leeenge igjen til 40.

Anonym sa...

Dronning??? Hvem trenger vel det når vi er så mange prinsesser???
Imidlertid stort frafall på intervalltreninga til Team Ottar ikveld... Vi takler vel mediapresset ulikt???
MEN en av de ivrigste har nå 4 økter siste 5 dager og lader opp til intern tevling mellom "teama" på Heia... Dere bestemmer tid og sted...
Undertegnede velger å ligge litt lavere i terrenget og utfordrer dere i "Team Myre" på flest mulig SMS pr. min...
OG 40 års-krise? Hva er det???

Olav T sa...

Oi, her er det mye å svare for... Det å ha det hyggelig på treningstur hørtes gøy ut, går det virkelig an? Å trene sammen med folk som til de grader er bedre enn deg fører til mye pes... Men skal jammen prøve å se hvordan det virker.
At jeg ikke hilset må jeg bare beklage, men jeg så dere faktisk ikke. Når du får lov til å gå fu i fang med Magne, da har du så flott utsikt på Magne at det å se seg rundt er totalt unødvendig. Må igjen bite i det sure eplet å si at når Magne setter fart på skia er jeg ikke bedre enn at jeg må ha dragsuget til han for å holde følge...
Dette med førtiårskrise var nok å stikke hodet inn i et vepsebol ja... Men jeg har nok inntrykk av at det er noen fornøyde ektemenn som har grepet sjansen begjærlig til å hive seg på...
Hei hei, det var jammen litt av ei utfordring. Dette bør vi absolutt komme tilbake til.
4 økter på 5 dager, det er faktisk på nivå med Knut Olaf, skremmende at noen kan få tid til å trene så mye.
SMS konkurranse, her hadde vi nok blitt grundig slått, men det går faktisk med noen meldinger mellom oss i team Myhre også.
Kan gjengi noen vanlige meldigner som dukker opp på mobilen min til tider."Å støte på me er sjølmord" "Idag var du stiv som et bryne, din dolk"
Ja, hva er nå 40-års krise. Hva vet vel jeg som bare er 36... Jeg skal spør de voksne i team Myhre om de vet noe mer. Knut Olaf, Magne, Olav V, Jakob Einar vet jo alt om dette. Men den første jeg kommer til å spørre er Geir. For det er vel egentlig han som er nærmest akkurat den krisa, eller hva Geir???

Knut Olaf sa...

4 økter på 5 dager, det var imponerende! Det er jo nesten like mye som Magne og Olav trener.
Hvis vi kan velge tid og sted må det vel bli Sälen første søndag i mars.
Jeg er ikke heller helt sikker på hva 40-års krise er, men her i Team Myhre tror jeg det er noe de har før de fyller 40.

Olav T sa...

Ja for i team Myhre er det vel nå snakk om (for de fleste) en kommenede 50-års krise.

Anonym sa...

Ser at du ikke helt vet om det går an å ha det gøy på en treningstur Olav. Hvis du trenger en bankmann som ikke er med i noe som helst team, og som dermed er deg helt underlegen i treningssammenheng, til å ha en treningstur med, så kan jo jeg melde meg. Da kan du jo se hvordan det er å trene med noen uten at det blir pes...

Knut Olaf sa...

Det var jo et godt tilbud som den "anonyme bankmannen" kommer med her, Olav. Men hvis det er han jeg tror det er må du ikke gi han et o-kart i handa, for da løper han nemlig dobbelt så fort.

Knut Olaf sa...

Hvis du synes det er litt mye pes på treningene i Team Myhre, Olav, så kan det jo være et godt alternativ å slenge seg med på trening i Team Ottar...

Anonym sa...

Det syns jeg du skulle gjøre Olav! Så fikk vi noe å le av :) Bli med oss på topptur til lørdag du, så tar vi noen drag oppover mot slutten! Du er liker jo "fu i fang" metoden - og det er ikke sikkert det er verre enn å ligge bak Kongen deres!

Olav T sa...

Hmmm, her er det nok av ideer og tilbud. Hvis jeg skulle si ja til alt dette hadde jeg kommet til å trent like mye som de andre i team Myhre og det kan jeg ikke tillate meg.
Å trene med bankmannen tror jeg at jeg har gjort før, og det var jo ihvertfall hyggelig (ihvertfall så lenge han var med...) Jeg tar gjerne mot det tilbudet, men da må vi få med nettredeaktøren til heiaheia også, slik at vi er sikker på at tempoet er rolig nok... Tok du den Ole Petter...
Å trene med Team Ottar... Spooky. Det høres nifst ut. Å løpe med en gjeng damer som jeg i utgangspunktet ligger tynt an hos for øyeblikket, høres litt drøyt ut. Er også usikker på hensikten med økta, "for å ha noen å le av" hmm vet ikke helt. Å trene fu i fang med dere tror jeg helt sikkert ikke er noe verre enn med Magne, men er redd for at det ville ta vekk fokuset på det jeg skulle gjøre, nemlig trene...
Er jeg helt ærlig så hadde det jo vært moro å ha en treningstur med dere, men jeg hadde aldri turt det alene. Skal det bli aktuelt må jeg ha med en voksen støttekontakt, dvs folk over 40. Blir du med Geir S?

Estéban - Svein sa...

så det blir topptur i mårra tveiten? synes du skulle slå til på det tilbudet.
men blir det for hett for deg på heia om dagen er det bare å ta ein tur hit. det er en slags topptur det også, og for en gang skyld virker det roligere her...

Anonym sa...

Jeg er helt enig med ski venninna mi i at en liten "nikk" eller ett lite "hei" når du går "fu i fang" med kongen Olav, hadde vært fint....for aldri har jeg sett noen som har trent så tett før...
Det er hakket før dere må bytte ut Taem navnet med "Tett Myhre"
Hadde vi Ottar jentene trent sånn, hadde det gått rykter!!!!
Møtes vi flere ganger, når vi Ottar jentene er ute på ski, så skal vi rope og hoie så du ser oss på lang avstand!!
...men vi var ute å gikk i dag, men da var du ikke å se...

Olav T sa...

He he, nei jeg legger meg flat og tar til meg kritikken. Jeg lover å hilse voldsomt neste gang jeg ser en av Team Ottar trene.
Å bytte navn til Tett Myhre tror jeg blir vanskelig. Team Myhre har jo etterhvert blitt et nokså innarbeidet navn, men jeg ser poenget. At det kan bli rykter av sånt kan jeg skjønne, det hender faktisk at jeg dunker hjelmen i ryggen på Magne, da skjønner til og med jeg at jeg er for nærme...
Men spør du Magne er det ikke han jeg "elger" meg innpå, men Geir Han kommer stadig trekkende med en historie fra bobilen da jeg tapte/vant en loddtrekning i å ligge i samme køyeseng som Geir. Aldri har jeg hørt Magne le så mye som akkurat da... Hva han tenkte på tørr jeg ikke engang spekulere på.
Rart vi ikke møttes for jeg trente både vel og lenge. Kanskje dere ikke så meg der jeg lå inneklemt mellom Geir, Olav S og Sten Åge???

Anonym sa...

Ha ha...den er grei Olav!
Men jeg har tenkt på en ting...Dere i Team Myhre, dere er litt enspora i treningen. Det er enten ski eller løping!! ..noen av dere sykler, men det er ett fårtall!! Mens derimot Ottar jentene de driver med aerobic, spinning , løping, sykling, rulleski, stavgang... Dere har noe å lære av Taem Ottar :)hehe..

Olav T sa...

Flott at du bare at vi var enspora i treningen. Flere hevder vi også er enspora i hverdagen også...
Tja, enspora i treningen. Det går mye i løping og rulleski ja, men vi har jo en triathlet blant oss. Han spiller i tillegg fotball og padler kajakk.
Magne har jo sykla litt før, men nå blir det lite. Til trøst kan jeg si at Team Myhre var påmeldt til fotballturneringen i vinter (den nye hallen) og da skulle han spille på hele sitt register. Det gleder vi oss virkelig til å se.
Knut Olaf og også ensidig, men han kan faktisk lage middag og trene samtidig. Det tror jeg ikke dere i Team Ottar gjør... Han er også en skapfotballspiller.
Jeg selv er enspora, det innrømmer jeg glatt. Har spilt litt fotball, men det er ikke som å ligge i rygg på Magne.
Jakob Einar mener jeg og er mer allsidig enn bare løping og rulleski, men tror ikke han driver på med aerobic.
Når det gjelder Olav V så driver jo han til stadighet å lufter bikkja, det er da noe, ellers så har de sikkert et eller annet forebyggende trening nede på Ertec.
Til slutt kjære Team Ottar. Uten å ha tatt de andre med på bestemmelsen så kan vi nok stille opp på en aerobic økt sammen med dere. Vi må bare finne et egna tidspunkt. Det eneste kriteriet vi setter er at dere må være sykdomsfrie slik at vi ikke pådrar oss noen forkjølelse. Vi nærmer oss nemlig tida for Tsjekkiatur...

Anonym sa...

Den kajaken har ha nesten ikke brukt i sommer altså.... men jeg er veldig klar for å ta hele Taem myhre med på en aerobic økt!!!!!!
Si i fra når det passer!!!

Knut Olaf sa...

Skapfotballspiller, er det en slags betegnelse på en som bare spiller fotball i fjordbygda? Jeg kommer gjerne til Myra jeg Olav, hvis du kan tilby noe som ligner en fotballbane. Så til "anonym", som kanskje ikke er så anonym lengre, hvis det ikke er flere av dem da. Aerobic, gjerne for oss, høres ut som noe som kan passe greit som oppvarming til en treningsøkt i Team Myhre!

Anonym sa...

Knut Olav...
Aerobic som oppvarming til en økt???
Tror ikke dere kommer til å trene så mye etter den "oppvarmingstimen"...
Men det er verdt ett forsøk!!!

Olav V sa...

Hei-hei,, her trur e hver og ein får snakke for seg sjøl,, tenk på imaget,, jeg ble spurt om å være med på noe latinoaerobic,, men der går grense,, i den grad det blir noe latino, så blir det noe salsa på dansegulvet,,