tirsdag 23. februar 2010

Kommentarer til bilde.

Sist bankcup fikk jeg startforbud og ble beordret ut i løypa med kamera. (Grunnen til startforbudet vil jeg ikke kommentere).
Dette bildet er tatt i selve nedkjøringen til stadion og viser Geir Smirnof og Knut Olaf Dæhlie på full fart nedover. Sjekk forskjellen i størrelsen på de to. Hadde det ikke vært for barten hadde jeg tatt Knut Olaf for å være en av tenåringene i løypa! Synes leggene til Geir ser ut som en tømmerhogger fra Åmli, mens leggene til Knut Olaf minner mest om en kenyansk maratonløper!
Tankene går tilbake til 90-tallet og duellene med kjempen Smirnof og flua Dæhlie. Spørsmpålet er om vi nok en gang vil få oppleve duellen mellom Geir og Knut Olaf under Hei-løpet og Vasaloppet og hvem vil i så fall gå av med seieren?
Er der noen av leserne som tørr spå utfallet av denne duellen?

5 kommentarer:

Knut Olaf sa...

Setter pris på at du er begynt å skrive på bloggen igjen, Olav. Etter min mening har du trent for mye og skrevet for lite i vinter. Det er vel ikke alt som er like sant av det du skriver, tror du kunne forbedret din etiske standard vesentlig med et kurs i journalistikk hos VG eller Dagbladet, eventuelt hospitert hos Se og Hør noen dager. Så til dette med start forbudet, det er vel noe som kommer fra din personlige trener øst for kommunegrensa. Vi andre i teamet har sett oss litt lei på at du bruker personlig trener uten at dette er avklart i teamet. Når du til og med kommer trekkende med treneren inn på arenaen under renn er vel grensen snart nådd? For å sitere kongen, "Hva kan han tilføre, han har vel ikke vært blant de 100 beste på Vasaloppet".

Olav V sa...

Redaktøren er vel litt som ei ketchupflaske, først kommer ingen ting, så ingen ting og så alt sammen, mi rekker jo ikkje å få svart på alt,, men godt å se at han er tilbake. Apropos boble, så er det flere som er der,, redaktøren blei observert på søndag sammen med JEO, men trur du ikkje dei gikk den korte løypa (1o km). Hmmmm, lite staking der,, sjøl gikk e å venta på å få dei i rygg, men der kom vise-banksjef Geir. Min erfaring frå søndagen er at dei 2-3 kg som har forsvunne (var vel reint fett) dei vil eg ha tilbake, som isolasjon, begynte jaggu å fryse på slutten. Åssen i all verden klarer kongen, KOL og JEO seg,, og nå etterhvert redaktøren det. Mitt forslag er å få ei ny klasse, for dei med BMI på nesten 30,,

Olav T sa...

Du har helt rett Knut Olaf, det er vel ikke alt som er HELT sant. Min etiske standard på innlegg er at innlegget skal ihvertfall ha NOE som er sant...
Burde nok vært litt mer åpen i teamet når det gjelder den personlige treneren, men du vet... Hadde håpet at det ikke ble røpet... Og kanskje Magne har rett i sine uttalelser om hva han egentlig kan tilføre. Hadde vært moro å fått spikeren i øst til å kommentere dette selv.
Det er blitt et kaldere liv ja, Olav V, går nå ALLTID i ull og regner med å bruke ull hele året. Mitt store forbilde når det gjelder påkledning er min personlige trener. Han bruker konsekvent stilongs når gradestokken kryper under 20 +...

Knut Olaf sa...

Ja, så Olav V var der også på søndag. Da var hele teamet i løypa samtidig men på hver sin plass. Det lover godt når vi skal prøve å samles i en hytte på Vasan.
Kaldt, ja det har ikke blitt mange lange økter på meg i vinter. Forberedelsene de neste to ukene blir med vekt på å feite seg opp, for om det er kaldt her så er det ingen ting mot hvordan det kan bli i Sälen.

Knut Olaf sa...

Forresten når det gjelder den omtalte duellen så har jeg ingen ambisjoner om å slå Geir. Men jeg vet at de serverer veldig gode boller og kaffe på den siste matstasjonen i Eldris. Og det har hendt før at han har falt for fristelsen til et lengre kafebesøk der, så hvis det gjentar seg kan det jo være en mulighet...