fredag 20. januar 2012

Ein mosjonists selvangivelse (el selvransakelse)

Det er 1 uke til avreise, nervene er rimelig tynnslitte og eg er begynt å grue meg skikkelig. Hvorfor frivillig melde seg på turrenn i Januar? I år har det vært spesielt, nesten uten snø,, hva skal ein stakkar gjøre? Regner med at Kolbjørn Hovland lurte på hva som skjedde på Ljøstadvann i går kveld,, ein eller anna idiot som gikk runde på runde rundt Storøy med hauelykt,, synd Mestringshuset skal flytta, ellers så ville fleire av oss være potensielle kunder der. Som i fjor har eg nå lovt meg sjøl å ikkje melde meg på fleire skirenn. Årsaken er en blanding av dårlig treningsgrunnlag, kleint skiføre, kleine nerver, i tillegg skal vi stå opp kl 4 for å stå på startsletta og fryse i minst 1 time, for deretter å slite seg gjennom 70 km (ja ein burde mentalundersøkes)!!

De siste dagene før avreise blir det å leite etter en eller annen grunn til ikke å stille på startstreken, nesten hva som helst er velkommen, alt fra influensa til en skikkelig magesjau!! Men det er bare Knut Olaf som har gyldig sjukemelding ( eller var det en bekjent som ble bestukket)?

Ånon fra Ausland meinte eg trengte doping, aldri har eg vært meir enig med den karen (vil tippe dei rundt han setter pris på at han au har noen lyse øyeblikk),,

Hvis noen lurer på om dette er skrevet for å psyke ned noen førstereiskarar,, ja så er det bare å spekulere,,

Olav V.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Dårlige treningsforhold ,og lite trening bekymrer meg lite, men at mi må stå opp kl4 om natta kom som et sjokk.

hilsen førstereisgutt (40)

Knut olaf sa...

Det er ikke nødvendig å opp kl 4 om natta, det er bare det at noen i teamet er så nervøse at de ikke får sove lengre og haler oss andre ut av senga. Da vi gikk Jizerska i Tsjekkia i 2009 var vi de første på stadion, før både løpere og arrangører.