tirsdag 18. november 2008

Gjengangeren - terningsdagbok


Ettersom det er plutselig er blitt så stor åpenhet rundt trengings-dagbøkene i teamet for jeg vise litt fra høydetreningsprosjektet mitt også. Med det forventer jeg at kongen, bloggansvarlig og resten av teamet også kommer på banen.
Bildet dere ser er rulleskiløypa her i Bogota. Flat og fin...
Prøver å få til fire økter i veka. En gang på rulleski, to springing og ei fotballtrening.
Mandag 3 nov:
Fotball i Fontibon. 1 t og 10 min. Vi er en gjeng som spiller fast hver mandag. Mer teknikk og mindre sklitaklinger enn jeg er vant til. Ikke noe galt med sklitaklinger altså! Og fint kunstgrassdekke...seier ikkje meir. Men det viser seg at det er mulig i denne verden å få til kunstgressbaner.
Tirsdag 4 nov :
Rolig springetur i gatene rundt her jeg bor. Har en fast runde på rundt ein time. Måtte gi meg etter 50 min i dag p.g.a magetrøbbel. Et ikkje heilt uvanlig problem.
Fredag 7 nov:
Distansetrening. To runder i Simon Bolivar-parken. Ca.7 km. 28.49. Ny pers... Puls 162. Totalt 45 min.
Lørdag 8.nov:
Rolig langkjøring. Heimefra langs ElDorado (hovedveien fra flyplassen inn til sentrum), til Simon Bolivar-parken og heim igjen. 1 t og 42 min. Faktisk den lengste turen jeg har hatt på beina til nå. Sjekka trafikken underveis. Telte biler i 1 minutt og møtte 102.
Sånn ser ei nogenlunde vanlig treningsveke ut. Flyging på kveldene ikkje inkludert.
Ikkje noe a brife med akkurat, men vi får se på Grensejoggen...

16 kommentarer:

Olav T sa...

Hallai. Kan ikke si at jeg liker åpenheten her. Det legges et visst press på offentliggjøring, jeg får psyke meg opp.
Men ser du trener bra. Ser at du skulker unna favorittøkta vår, håper du får gjennomført den med jevne mellomrom. Det er ei superøkt. Men husk at det er bare jeg og deg som vet om akkurat den økta, så ikke røp hvordan den skal gjøres...
Ellers strammer kongen grepet, ord som jerndisiplin går stadig igjen nå om dagen.
Ellers er Geir litt krank om dagen, det er jo positivt å noe å ta med seg...

Olav V sa...

Hei Svein, imponerende dagbok sjøl om du er utenfor "kongens" kontroll,, men det kan jo være at det er noen på heia som ønsker detaljer rundt dette med "flyging om kveldane". Så til dei som er på heia nå og lurer på om det er mulig å trene i Korea, det kan herved bekreftes, sjøl om det bare er tredemølle, med mye rå fisk (blekk sprut som spreller)osv til middag så trur e dette er ei heilt topp opplading,,

Knut Olaf sa...

Hei Svein, hyggelig å høre fra deg. Det synes som om meldeplikten fungerer bedre i Team Myhre enn hva som er tilfellet i en del proff-sykkellag. Colombia og Korea er vel riktignok litt utradisjonelt i forhold til alpene som er det mest vanlige i langrennsmiljøer. Men veiene ser jo fine ut for rulleski. Mye bedre kvalitet på asfalten enn i fjordbygda, men kanskje litt mer trafikk? Ellers er vi jo flere her som går og venter i spenning på magnes treningsdagbok!

Olav V sa...

Apropos sklitaklinger, der trur e mi har spesialister på Vegårshei, kanskje du skulle hente dei ned ein tur for å lære vekk,, hvis du vil ha navn så kan vel Nils ANdrew og Odd Rugnes være gode kandidater,, det blei ihvertfall temmelig hett av og til,,,

Knut Olaf sa...

Jeg tror ikke norsk fotball har noen verdi som eksportvare. Misunner deg litt Svein, som får spille sammen med tekniske sør-amerikanere. Men nå det begynner det å fylles opp med nederlendere her, og ingen stod vel lengre fremme i køen enn dem da fotball-genene ble delt ut. Ellers er jeg stadig optimist når det gjelder kunstgressbane, så vi håper å få den på plass så ikke overgangen blir for stor når du kommer til Norge igjen.

Estéban - Svein sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Estéban - Svein sa...

Ja du nevner noe noen gode kandidater olav v, og det er for så vidt flere å velge mellom.
Det er bra å være optimist, men e trur nok at e e heime lenge før der ligger noe kunstgrassteppe på Heia. Der er det liksom ikkje fotball hvis ikkje støvføyka står og blodet renner.
Men nederlendere...? Er det noen nederlender som har tilført fotballen noe?? Åpen for kommentarer...

Knut Olaf sa...

Tja, sjekk feks denne linken.
http://www.youtube.com/watch?v=CK8M23dsMKY
Er det virkelig noen som mener at de som spiller på ManU idag kan kalles stjerner?

Arild sa...

Tja. Jeg kikka på linken du henviste til Knut Olaf. For det første så det ut som alt gikk i sakte film, og etter det jeg kunne se måtte det også være før uttrykket "press på ballfører" ble innført i fotballen.

Anonym sa...

For meg er det opplagt at løsningen ligger i kommunesammenslåing. Kvitter vi oss med ordfører og rådmann har vi råd til kunstgressbane på no time!!

Knut Olaf sa...

Hei Arild, Cruyff var vel ikke kjent for å være noen sinke, så det må nok være bredbåndet ditt det er noe feil med. Jeg har snakket med folk som skulle være "frimerke" på han, og det var helt umulig.

Olav V sa...

"Dobblan" er inne på noe her, kommunesammenslåing,, det bør på partiprogrammene fremover slik at vi får råd til ny bane,, antar at sp støtter det?

Knut Olaf sa...

Hei Olav, fint å se deg vel tilbake igjen. Du trengte å oppleve naturen i fjordbygda etter Korea-oppholdet skjønner jeg. Støtter også kommunesammenslåing, her oppe er vi vant til å bli behandlet som en utkant så det er vel liten risiko for at det blir dårligere. Kanskje Team Myhre rett og slett bør stille egen liste til neste valg?

Olav V sa...

Knut Olaf, hvis du lurer på åffer så mange går på rulleksi og sykler i fjordbygda, sa kan det ha noe med at der er motivasjonen stor for å gå/sykle fort,,he-he,,neida, det var ein fin tur oppover, men dikkon trenger ny asfalt oppover der,, men det kan vi vel og ta ifm ein sammenslång av kommuner,, men ein sak i tillegg burde ikkje den lokale sparebanken inngå i ein større bank, det kan jo bli store sponsorpenger av det,,

Arild sa...

Kommunesammenslåing er vel ikke helt i tråd med hverken vårt program eller ønsker. Men det er jo en enkel løsning hvis kommunal kunstgressbane er eneste formålet. Går vi sammen med Risør har vi allerede 2 baner, blir det Tv.strand har vi bare 1, så det valget blir nok enkelt. En storkommune med både Gjerstad, Risør og Tv.trand gir 4 kunstgressbaner. La oss heller spille ishockey. For der har vi for tiden mange muligheter, også her i Fjordbygda. Så finn fram sjessene folkens. Team Myhre stiller vel opp med eget lag.

Olav V sa...

Arild, å utfordre Team Myhre på sjesser kan by på problemer,men som lærer har du vel gode ordninger,, køllene til kongen og kronprinsen skal du ikkje undervurdere,,