fredag 7. november 2008

Var det riktig å ta ut Olav V til Tsjekkia?

Gratulerer med dagen Olav V! Sånn, det var det, ferdig med kosepraten og over på viktigere ting. Etter søndagens rolige langtur har kongen og kronprinsen vært skikkelig usikre på om det var riktig å ta deg inn i varmen til Tsjekkiaturen. Ifølge kongen og kronprinsen sprakk du så det kunne høres over hele Vegårsheia. Du ble sist observert i Øygardslia der du møtte veggen og vel så det. De var i hele tatt i tvil om du ville klare å komme deg hjem... Hva skjedde? Var det bare en dårlig dag eller er det sånn Team Myhre vil få oppleve deg i Tsjekkia? Husk at flyet hjem til Norge går allerede på mandag... Vi vil jo helst tro det beste og tro at det var en dårlig dag, men nå får du presset på dine skuldre, du overbevise i desember måned, hvis ikke tror jeg kongen og krompen vil måtte pese deg litt ekstra på treningene fram mot Tsjekkia.

Kos deg med indrefileten i kveld, for resten av tiden framover mot Tsjekkia blir bare blod, svette og tårer...

9 kommentarer:

Olav V sa...

Her kunne e sjølsagt ha valgt å sei ingen kommentar,, men slepper vel ikkje unna,,har stor forståelse for at det er spørsmål om laguttaket,, men denne sprekken i vestbygda hadde e håpt at kongen hadde holdt for seg sjøl,, men redaktøren har ikkje hørt om kildevern,, igjen ser vi lederstilen - splitt og hersk ( i rein Valla-stil). I utgangspunktet var det vasan som var planlagt (og dermed god tid) men så blir det Tsjekkia istedet, så panikken er kommet, så det kan bli både blod og svette, men tårar det får du ikkje se Olav T. Ellers så har e lagt merke til at tillegg til kongen så er det kun ein i frå teamet som har vært med dei to siste torsdagene og dei to siste søndagene, mens noen prioriterte farsdag og dermed kommer litt seint oppover Kviftestrendene,,

Olav T sa...

Du er helt klart i rute i henhold til de øktene du refererer til, må faktisk innrømme at jeg har jobbet (!) de to siste torsdagene og dermed ikke kunnet. Siden jeg er en myk mann så får også familien også bestemme litt når jeg skal trene, derav mine unnaskulkinger på søndagene.
Tilbake til sprekken forrige helg. Det er nok som du sier at slikt skulle bli holdt innad i teamet, men jeg har sjelden hørt kongen så klar før; dette må på bloggen! Ja ja, ingen fare å sprekke i november. Si som kronpringsen: "Det er ikke før i januar jeg skal gå fort."

Olav V sa...

Og så et par ting til,, dette med stedsnavn på Vegårshei, der er det et potensiale for forbedring (øygardslia er vel med vollane),, men som tilflytter er du tilgitt,, ellers så kan e melde at all grusen på veien til fjordbygda nå er skylt ned i vaskekummen heime, etter turen på søndag (det så ihvertfall sånn ut),, så det forsvinner fra Heia og ender opp som et delta i utløpet av storelva, er dette noe vi må stoppe (tvedestrand må ikke bli større) evt vurdere kommunesammenslåing,, Jacob Einar hadde ei spesiell oppkjøring i fjor, men i år virker han utrulig pigg og god glid på rulleskia (kanskje han dropper cera og går på rulleski istedet når mi kommer til Tsjekkia)

Olav T sa...

Jeg og stedsnavn og navn generelt er ikke gode venner. Må si til mitt forsvar at de gangene jeg fyker rundt med Team Myhre er jeg som oftest så trøtt eller så langt bak at jeg ikke får med meg hva som blir sagt, men skal prøve å skjerpe meg.
At Jakob Einar må ha gjort et eller annet lurt er det ingen tvil om. Han virker veldig sterk for tiden. Det er heller ikke alle som driver og perser på løpeturene for tiden, det gjør nemlig han. Resultatet han gjorde oppe i Drangedal var også svært overbevisende, 15 minutt bak Knut Olaf er imponerende, mon tro om ikke han også trener mer enn han vil ha det til?

Knut Olaf sa...

Jeg kan også bekrefte at Jakob Einar virker pigg, på søndagsøkta var han dravillig og virket sterk på motbakkepigging.
Når det gjelder lokalkunnskapen til venndølen må jeg si han kommer seg, selv om jeg også trodde han var på villspor ved en anledning tidligere i høst. Vi var blitt enig om å gå fjordrunden på rulleski og han skulle passere hos meg kl 8 en lørdag morgen. Da han kom sa han at han hadde sett en elg ved Værland. Det må være feil tenkte jeg, men så viste det seg altså at morgenfuglen syntes treningsøkta var for kort og hadde tjuvstartet med en times ekstra tur om Nærstad.

Olav T sa...

He he venndølen kan ikke ligge å late seg hele morgenen heller. Imorgen reiser jeg til Tovdal på noe jobbgreier. Hvem som helst kan slå følge med meg fra Hillestad kl 0600 fredag morgen. Da går turen på rulleski tilbake til Åmli skule. Ingen ting er som å trene når du vet at alle ligger og later seg... Jeg sender ei melding på morgenkvisten, bare for å si økta var herlig...

Knut Olaf sa...

Så lett som skia dine ruller kan du vel bare sitte å renne fra Hillestad og helt ned til Åmli?

Olav T sa...

Reiste fra Hillestad 05.50 i regn og tåke. Veibanen var grusa, våt og det lå litt slaps i veien. Stupmørkt, ingen hodelykt, ingen folk, mørke skoger, klissbløt, iskald, søyle fra rumpa og ned. Hjula rulla snaut rundt. Framme i Åmli rundt kl 8. Var det verdt det? Selvfølgelig, turen var helt topp!

Knut Olaf sa...

Du burde kontakte Start igjen. Jeg tror de har noe å lære av din innstilling til trening. Og så er de jo begynt å ta inn godt voksne folk i stallen.