mandag 3. november 2008

Sann historie fra heia

Her følger en sann historie jeg har fått høre på heia. For ikke å avsløre personene er navnene på de involverte gjort ugjenkjennelige?



Det er 17. mai og Olaf Knut slentrer rundt på skoleplassen. Der møter han Tom Ole med fru. Olaf Knut stopper og praten går. Etter 7 sekunder er den trivielle praten om vær og grunnlovsdag over og samtalen dreier seg over på viktigere ting; trening... Som alle andre på heia så lurer også Olaf Knut på hvor mye Tom Ole trener. "Njaa" sier Tom Ole stille og drar på det. "Tja det blir vel igrunnen en 3-4 ganger i uka", sier han og ser på madammen. "Hmmm", sier Olaf Knut og de snakker videre.

Så finner Tom Ole sin bedre halvdel ut at hun vil kjøpe noe i kiosken som seg hør og bør på 17. mai. Da hun er gått kremter Tom Ole og sier til Olaf Knut: " som hun er gått kan jeg vel være ærlig, det er ikke 3-4 ganger i uka, men det blir igrunnen trening hver eneste dag... "

4 kommentarer:

Estéban - Svein sa...

Hmmm...hvem kan det være snakk om her? Det kan jo være så mange, selv om det er et eller anna kjent med navna.
Har på følelsen av at om Olaf Knut hadde vært Tom Ole og Tom Ole hadde vært Olaf Knut ville samtalen forløpt temmelig likt...

ole-tom sa...

For første gang på denne sida skal det avsløres hvor mye noen trener. Jeg har bladd i treningsdagboka mi og finner flg: Mai gj.sn.5,5 d.pr.uke Sum 45 timer. Juni gj.sn.5 d.pr.uke Sum 30,5.t. Juli gj.sn.5,5d pr.uke sum 39.5 t. August gj.sn.5 d.pr uke
sum 32,5 t. Sept.5.d.pr.uke
sum 24.t.Oktober gj.sn.4 d.pr.uke Sum 29 t.
Som en ser trener jeg mest på sommeren og da på sykkel.Det blir fort flere timer i treningsdagboka når en sykler. Har faktisk ennå tilgode å prøve rulleskia i år. Jeg har derfor lite forhåpninger om å hevde meg på ski. Sykkelsesongen passer best i forhold til jobb og jakt.
Om høsten blir jeg i dårligere og dårligere form, mens bikja blir i bedre og bedre form.
Bikja kjører nå drag på opptil 2 timer x 2 i intensitetsone 5. 2 ganger i uka.

Knut Olaf sa...

Da er det mulig du har den sprekeste bikkja i nabolaget ihvertfall. Det høres ikke ut som Olav V kjører bikkja si like hardt på trening.

Olav V sa...

knut olaf, du må stoppe nå før du avslører din uvitenhet fullstendig,,,