fredag 28. november 2008

Mistenkelig funn i Kongeveien


Mye tyder på at det i uken som har vært har foregått hemmelig trening i kongeveien. Undertegnende var tilfeldigvis(?) en tur i kongeveien her om dagen og da fant jeg en pigg som var ramlet av staven. Jeg vet at Magne, Geir og Knut Olaf var i kongeveien på tirsdag, men etter det skal der ifølge offentlige treningsrappoter ikke ha vært noen. Har enda ikke fått sjekket med "våre løpere" men det er lite trolig at de slurver så med utstyret, mistanken må derfor falle på andre treningsgrupper her på heia. Kan det være Team Ottar, laget hvor det ifølge sikre kilder snakkes mer enn det trenes? Ryktene går på at mens noen reiser til syden og driver dank, har mange i team ottar sluntret unna treningen. Det er visst bare ei viss bankdame som har holdt trøkket oppe i det siste. Om ikke det er ei ifra team ottar, kan det da være en ifra det anonyme Team Nilsen laget som har vært og tjuvtrent? Ifølge seg selv er de i Team Nilsen unge om fremmadstormende sammenliknet med de godt over 40 i Team Myhre. Hvis ikke det er noen av disse kan det ha vært noen fra Krokendynastielt?, eller hva med unge lovende Lines som trener hardt i det skjulte. Eller hva med en Bergan som har sneket seg ned i mørket for å forberede seg til vinteren. Nei gutter og jenter, her er det bare å stå fram!

8 kommentarer:

Knut Olaf sa...

Jeg vil tro Jan Terje bør komme innpå med en kommentar her, han har sikkert mye å fortelle om det som foregår i Kongeveien. Men Kroken-dynastiet kan nok være et godt tips, økonomisjefen er jo en flittig bruker av bakken. Han har til og med sagt at byggingen av den veien har vært den beste investeringen kommunen noen gang har gjort.

Anonym sa...

kun en med kraftig kinnsjegg og akksang frå dalen, har vert å se her

Olav T sa...

Hmmm, kven kan de vere. Eg kjenner inkje nokon slike her i området. Ifølgje kona er kinnskjegget mitt like tynt som barten til svogeren min!!! Men det med piggen var en bløff. Det var Knut Olaf som mista den på tirsdagstreningen. Jeg prøvde bare å "røyke" ut noen, men det gikk ikke...

Anonym sa...

For øyeblikket er jeg inne i en oppkjøringsfase som er så hemmelig at det nærmeste en kan sammeligne det med er; komunestyrets behandling av søknad om fritak for boplikt for sentrale AP-medlemmer. At jeg da skulle velge å trene i den mest trafikkerte bakken øst for Bogstadveien er noe absurd, men nå kom jo sannheten for en dag......

Olav V sa...

Apropos hemmelig, der er vel lite som slår fremdriften på Vegårsheihallen,, her tror jeg taktikken med å ikke snakke om det ser ut til å virke, for snart har vel folk glemt at kommunen har brukt over 30 mill på ein hall vi ikke kan bruke,, har dei ikke hørt om byggeoppfølging?? Istedet så står bygget tomt snart 1 år etter at den offisielle åpningen var planlagt, men det er snart som X-files, " du tror det ikke for du får se det". Nå satser jeg på at vi åpner kunstgressbanen før hallen.

Knut Olaf sa...

Mht kunstgress så er det jo veldig positivt at styret i idrettslaget er så entydig. Så neste steg er vel å overbevise politikerne. Slår igjen et slag for at Team Myhre må engasjere seg, mulig partilederen vil oppleve det som å bære staur, men... Her om dagen ryddet Geir og Olav T i 10km, da de kom til Ettvassbekken sa Olav at "jeg tror det er best at du går til høyre og jeg til venstre her". Men det fine med kunstgress er at vi kan få en flik i hver vår farge.

Olav V sa...

Inge sier,,"mest trafikkerte bakken øst for Bogstadveien"" igjen et eksempel på "innflyttere" uten retningssans,, åssen går det når du er på jakt med svigers, han sier du skal gå østover men aner ikkje at du ikkje kan hverken kompass el retninger,, O-gruppa har kurs hvert år trur e

Anonym sa...

Det er det fine med å jakte i Nes, uansett så går vi på østsida....