torsdag 20. desember 2007

Olav Tveiten

Vi i teamet synes selve sjefsbloggeren også fortjener litt hederlig omtale her. Selv om han sier at det som ikke kan gjøres med beina ikke blir gjort der i gården er han nok mer allsidig enn han later til. Den elegante midtbanespilleren har også lett for å få til skiteknikken, og var den eneste av oss som fikk skryt for staketeknikken av Jørgen Aukland, noe som falt teamsjefen litt tungt for brystet.
Læreren kunne nok med hell omskolert seg til formingslærer, hjemme har han laget både brå-sterk apparat og smørestativ.
Han har også innført noen nye treningsmetoder, bla trening i søppelsekk i den hensikt å svette mer for å gå ned i vekt. I fotball har det imidlertid den ulempen at motstanderne tror han har utlagt tarm. Han har ofte musikk på ørene under trening (han har bla. Vegårsheis største samling av polsk rock). Men når det skal gå virkelig fort legger han inn noen økter i mørke høstkvelder på avsideliggende veier med skumle historier på øret som skremmer han opp i maxfart.
Olavs kosthold er et kapittel for seg og består stort sett av cola, eventuelt et pølsebrød før lange treningsturer. Han savner et skikkelig gatekjøkken på Vegårshei.
Vi tror Olav kan bli en stor overraskelse denne sesongen. Han puster ivertfall mye mindre i motbakkene enn før. Lykke til med sesongen Olav!

2 kommentarer:

Olav V sa...

Apropos dikt, åssen e d med Ola Tveiten;;; he-he,,
Eg heiter Ola Tveiten,og eg er ein treningsnarkoman.
Eg eig to ski og meg sjølv, og eg gjer så godt eg kan.
Lærerar har sommerfri, men det har ikkje eg.
For i heile sommer har eg vore med å gått på ski.
Og vegen var fin og brei og slett, suddeli-da suddeli-dei.
Den finaste eg har sett, suddeli-da suddeli-dei.
Nei det var ingen kjære mor, for om ikkje Knut Olaf blir slått,
so skal eg kløppe luggen min, suddeli-da suddeli-dei.
Tra - la - la - la - la - la, fyll opp mitt tommme krus.

Her kan det komme fleire vers,,

Olav T sa...

Takk takk for mange fine ord, men ryktet om min framgang er nok overdrevet. Kostholdet har alltid bekymret de rundt meg, Magne mener at kostholdet mitt er rene idiotiet, men en skal jo trives... Angående polsk rock må jeg si at det er mye bedre enn sitt rykte.
Må si at å få inn Olav V i teamet har vært en berikelse. Endelig en til som tar ansvar på bloggen, og for et dikt!!!