tirsdag 18. desember 2007

Tanker rundt emnet åpenhet i treninga

Å spør en mann hvor mye han trener er omtrent like frekt som å spør en dame om hvor gammel hun er. I begge tilfeller må en regne med at de lyver som bare rakkern. Spør du noen i Team Myhre så får du nok et svar, men det er nøvendigvis ikke sant og ihvertfall ikke hele sannheten.
Den verste løgnen ble oppdaget i et boblebad på Hovden for noen år siden. Kongen sa at han ikke hadde trent mer enn en gang tidligere i uka, men da han forsvant begynte vi andre å snakke sammen og det viste seg at samtlige i boblebadet hadde trent med han i samme uke... for en luring.
Jeg har heller aldri opplevd at noen frivillig har sagt at nå har de vært ute og trent, du må helst spør og grave litt for å få et svar, hvorfor er det slik?
En kar (med bart) som jeg liker å kalle vegårsheis beste "trimmer" hevder hardnakket at han ikke trener, men når han begynner å snakke om intervalltrim, da har du passert ei grense (til deg det gjelder, kom deg ut av skapet og innrøm at du trener!!!)
Hvorfor er dette med trening så hemmelig, selv er jeg åpen som bare det (ihvertfall nesten alltid), noe av det gøyeste jeg vet er å sende melding til Knut Olaf når jeg har fått ei skikkelig god økt som jeg vet at han ikke har mulighet til å få gjennomført den dagen. Som en kamerat av meg sier: "Noen må lide for at andre skal ha det gøy..."

6 kommentarer:

Olav V sa...

Hei, gode observasjoner men "TEAM" blir vel feil betegnelse, siden det er 0 (null) åpenhet om trening, samt at edtte med kosthold er vel bare ein myte ( jeg har ikke fått noen bruksanvisning). Nei, dette minner meir om et ikke opplyst enevelde, NÅ MÅ Magne på banen og vse seg fram fom ein skikkelig Team-leder.

Knut Olaf sa...

Det stemmer at Olav T. er åpen om treningen sin. Kan du tenke deg noe mer irriterende enn disse lærerne som sender meldinger om 2-timers treningsturer midt på dagen mens man selv sitter med jobb oppover ørene. Og i dag starter de vel på ferien som varer nesten til Marcialonga....

Knut Olaf sa...

Magnes kosthold er ikke bare en myte for oss som har vært med han på skirenn. Han er feks skeptisk til pastasaus, og spiser derfor gjerne pastaen uten tilbehør. I motsetning til Ole Einar Bjørndalen som gjerne spiser pastasaus, men kun medbrakt. Han sitter derfor alene på hotellrommet med hjemmelaget saus. Magne har forøvrig uttalt at han vil ha med Mammas hjemmebakte brød til Italia. Så at stjernene på laget har noen "nykker" er helt normalt.

Estéban - Svein sa...

Gleder meg til mi kommer til Italia og Magne skal lære de innfødte å ete pasta...

Arild sa...

Venter på at historien om trening kombinert med middagslaging blir publisert. Det handler også om åpenhet i forhold til trening.

Olav T sa...

Sorry Arild. Jeg er for lojal til å ta akkurat den historien. Jeg sliter kraftig med å få Magne på banen, virker som han har museskrekk!, men jeg jobber med saken. Angående treningen midt på dagen er det å ta litt hardt i, vi lærere har jo av og til langdager helt til klokka 4!!! Vet også om enkelte andre som avspaserer (når kona ikke vet det) for å trene... Vi nevner selvfølgelig ikke navn, he he.