tirsdag 15. januar 2008

Krise i nabolaget!

Det var tilløp til krisetilstand i Magnes nabolag mandag kveld.

Jeg er så heldig å bo i teamlederens nærmeste nabolag. Det er jo noe jeg setter stor pris på. Men det har jo sine sider også. Slik som mandag kveld for eksempel.

Magne ringte på døra, og jeg gikk ut. Jeg så med en gang at her var det noe som ikke var helt bra. ”Skal du gå på ski i kveld?” sa han. Jeg hadde jo ikke planer om det, jeg har jo ikke tenkt meg til Italien med det første, så jeg har ikke det samme behovet som en del andre har. Men jeg lurte jo veldig på hva han var ute etter.

Saken var at kjærringa hadde reist til byen. Det kan jo være ille nok i seg selv. Men ho hadde tatt med seg skistavene til Magne også!!! Og det mindre enn to uker før han skal til Italien!!! ”Kan e låne dine skistavar?”

”Ja for all del”, sa jeg, bare lån de. Det var som om det letta for Magne. Og jeg var bare glad til for å kunne være en del av det store støtteapparatet som slike utfordringer som Italien-turer jo er. Krisen var avverget for denne gang.

Geir B.

3 kommentarer:

Olav T sa...

Flott å høre at støtteapparatet fungerer når krisen først er ute. Men hva gikk det av Elin da?! Tenk å stikke avgårde med stavene til Magne!!! Er ho gått lei av mannens elleville satsing? Vi forlanger et svar fra deg Elin!!!

Knut Olaf sa...

Jeg tror du ville hatt utbytte av å gå en økt uten staver, Magne, for å få litt mer tak på teknikken!

Olav V sa...

Magne må heilt ha glømt det han lærte når han var ung (temmelig lenge sia men,,), då var det alltid trening uten stavar tidlig i sesongen, for å få balansen og frasparket rektig. Ikkje sikkert han er favoritt allikavel,,,,
Ein anna ting som mi får notere, er vel at han er i ferd med å miste kontrollen,, åsså sjefen i teamet då,,