fredag 4. januar 2008

Høydetrening

I et desperat forsøk på å finne en noenlunde form før Marcialonga reiser jeg om ei uke til Schladming i Østerrike for å trene i alpene. Jeg er helt ukjent med høydetrening og er svært motakkelig for alle gode tips og råd for å få det beste ut av et slikt opphold. Problemstillinger er eksempelvis: Bo og trene i høyden, eller bo i lavlandet og trene i høyden (håper det siste, for hotellet ligger nede i dalen...), bør jeg ha en viss tilvenning før jeg drar på harde økter osv osv. Jeg opplever så langt at jeg har hatt stort utbytte av å hospitere på Team Myhre, og håper dere vil øse av deres erfaring og kompetanse denne gangen også.

Hospitant Terje

PS Med høydetrening mener jeg litt mer høyde enn løpeturer på Grønfjell og Velaus

2 kommentarer:

Olav V sa...

Hei Terje,
tips fra TeamMyhre, nei, glem det, der er det hemmelig alt ting,,, å hvis du får et tips, ikkje følg det, heilt sikkert Magne som har planta noe villedning, redd for konkurranse den mannen,,,
Men mitt tips er sov i høgda og tren i lavlandet, derfor har e fløtta opp i køysenga, mindre smitte der au,,, det har ikkje magne tenkt på ,,, he-he,,

Knut Olaf sa...

Hei,
jeg tror ikke mangel på gode råd skyldes så mye misunnelse over lærere som har anledning til å jobbe i Alpene i januar, som at det rett og slett er manglende kompetanse i teamet på dette fagfeltet. Men jeg har hørt at en tur opp utførløypa i Schladming skal være glimrende intervalltrening. Selv har jeg fått bygget på huset i høst, og fått lagt inn en egen høydehusavdeling. Ha en fin tur Terje!